Sklep z ofertą dla miłośników pieszych wycieczek po górach

Sklep górski to miejsce, w którym klient znajduje niezwykle szeroką ofertę towarów związanych z pieszymi wycieczkami, nie tylko górskimi. W ostatnim czasie obserwuje się widoczny wzrost liczby sklepów tego typu, a także zwiększone zainteresowanie sprzętem tego typu. Zwiększa się również oferta, a ceny stają się bardziej przystępne. By z tak wielkiej liczby placówek wybrać ten najbardziej odpowiedni, trzeba przyjrzeć się dwóm podstawowym elementom, czyli na asortyment sklepu oraz jego personel.

Asortyment

namiot turystyczny

Autor: summonedbyfells
Źródło: http://www.flickr.com

Oferta prezentowana przez sklepy górskie jest różnorodna, jednak większość produktów powtarza się w ramach różnych placówek czy sieci. W takim miejscu można znaleźć odzież górską na każde warunki pogodowe. Markowe buty trekkingowe, ocieplane kurtki, nakrycia głowy, czy też bielizna termoaktywna – to towary stanowiące znaczną część asortymentu. Można obserwować obecnie także zwiększenie liczby producentów odzieży tego typu. Kolejnym istotnym elementem asortymentu jest sprzęt – biwakowy w postaci namiotów , a także śpiworów, wspinaczkowy, wszelkiego rodzaju liny zabezpieczające, plecaki, latarki i inne rzeczy potrzebne podczas dłuższych czy krótszych wypraw. Część sklepów oferuje także sprzęt sportowy w postaci nart czy desek snowboardowych. Ostatnio bardzo popularne stały się kije trekkingowe oraz kije do nordic walking.

ObsługaBardzo ważnym elementem jest personel. Sklep górski jest miejscem, gdzie obsługama wielkie znaczenie. Ze względu na szeroki wybór asortymentu nabywcy wymagają profesjonalnej porady. W tym kontekście pracownicy muszą przede wszystkim mieć niezbędną wiedzę na temat sprzedawanych towarów, potrafić wskazać odpowiedni do potrzeb nabywcy. Niejednokrotnie także sposób obsługiwania produktu wymaga zademonstrowania. To także należy do powinności pracownika sklepu. Musi on być więc komunikatywny, potrafić swoje wiadomości podać w sposób jasny i jak najbardziej przystępny. Klient powinien zostać poinformowany o gwarancji na dany produkt, a lustro (hiperłącze do strony) o prawie do ewentualnej reklamacji czy zwrotu. Cała transakcja powinna przebiegać w przyjaznej atmosferze, bez przymuszania klienta do zakupu. będąc gościem sklepu powinien się on czuć w nim jak najlepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *