Konkurencja jest spora, widać to szczególnie w dużych miastach. Jeśli idzie o taki biznes, jak kwiaciarnia Warszawa ma przynajmniej jedną na prawie każdej ulicy. Lecz nie ma powodu do wielkich obaw. Akurat w tej branży możemy znaleźć dla siebie lokalizację taką, by udało się rozkręcić ten biznes naprawdę dobrze.

Należałoby rozpocząć od analizy konkurencji. W zasadzie wystarczy wpisać do wyszukiwarki internetowej hasło, które nas interesuje, na przykład „kwiaciarnia Wrocław” i sprawdzić na mapie, gdzie jest luka, brakuje kwiaciarni, a przydałaby się. Kwiaty doskonale sprzedają się oczywiście w okolicach kościołów i cmentarzy, lecz także teatrów, oper albo kin. Doskonałe miejsce to sąsiedztwo restauracji, gdzie pary zakochanych przychodzą na randki, albo organizowane są okolicznościowe imprezy. Naturalnie, zdarzają się miejsca, gdzie niełatwo zaistnieć. Gdy chcemy założyć tego typu biznes, jak kwiaciarnia Kraków na przykład przeciwstawi nam ogromną konkurencję w postaci swoich słynnych kwiaciarek, do których ludzie przyjeżdżają czasem nawet z obrzeży miasta. Dlatego analiza konkurencji jest tak istotna.
Równie ważną kwestią jest interesujące podejście do marketingu. Trzeba wiedzieć w jaki sposób poradzić sobie na przykład z kwiatami, które już nie są pierwszej świeżości i wiemy, że nie wytrzymają dłużej niż dwa dni w wazonie. Może wykorzystać je jako promocję naszej kwiaciarni i po bardzo niskiej cenie sprzedawać je przechodniom jako „bukiet na stół w jadalni”, albo nawet i rozdać je z wizytówką naszej kwiaciarni. Ludzie zapamiętują tego typu małe gesty, a jeśli są z okolicy – to mamy już stałych klientów.
Naturalnie, nie możemy tak ot, bez przygotowania brać się za tę dziedzinę. Jeśli nie chcemy robić kursu florystycznego to na początku zatrudnijmy dobrego florystę.
Czy posiadasz trudność z odnalezieniem fascynujących informacji na opisywany temat? Jeśli tak, to nie przejmuj się, tylko prześledź treść, a na pewno się nie zawiedziesz.
Taka inwestycja z pewnością się zwróci.