Produkcja odzieży: w Polsce czy może za granicą?

Polski producent odzieży damskiej , męskiej czy dziecięcej musi zmagać się z licznymi przeciwnościami. To przyczynia się do zmniejszenia konkurencyjności krajowej odzieży na rodzimym rynku. Nie jest tajemnicą, że że odzież, powstająca w Polsce, to nierzadko towar wyższej jakości, niż ten importowanych z Chin.

kobieta w sukience

Autor: Antti Väyrynen
Źródło: http://www.flickr.com
Głównym problemem są wysokie ceny materiałów oraz rosnące koszty produkcji. W Polsce także koszty zatrudnienia pracowników często zniechęcają producentów odzieży. Jeżeli jesteśmy właścicielami małego biznesu wówczas najchętniej korzystamy z usług podwykonawcy. Jest to standardowa praktyka młodych projektantów, którzy pragną założyć swój biznes.

Przeważnie są to rzeczy sprzedawane na małą skalę. Najlepszym systemem sprzedaży jest allegro. Ilość towaru nie jest zbyt duża, a wybór projektów raczej ograniczony. Bogaty wybór oferowanych wyrobów z dzianiny jest oczywiście ważny, jednak są też inne aspekty komunikacji nowej marki.

sklep z ciuchami

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com

Firma konfekcyjna, która ma ambicję rozszerzyć swoją ofertę, powinna kolejności obniżyć koszty produkcji.Aby więcej produkować musimy obniżyć ceny oferowanych ubrań.Nie jest tajemnicą, że nabywcy oczywiście cenią sobie dobrą jakość, ale jeszcze bardziej wybierają produkty, które mają przystępne ceny.Trzeba się z tym faktem liczyć, jeśli pragniemy trafić do do wszystkich klientów.Jednakże przeniesienie produkcji na przykład do Chin, czy innego odległego kraju, gdzie wykorzystuje się pracowników nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.

naturalnie mamy też możliwość obrania inne strategii. Produkując rzeczy na rynku krajowym trafiamy do klienta, dla którego liczy się jakość, a zwłaszcza pochodzenie produktu. Tacy konsumenci są gotowi zapłacić więcej za za polską odzież. W świadomości kupujących chińskie produkty są słabej jakości, a czasami nawet groźne w użyciu. Co chwile czyta się w mediach, że Chińczycy stosują szkodliwe dla zdrowia barwniki inne artykuły.

Oprócz tego producent odzieży damskiej, wytwarzający swoje ubrania w kraju może w strategii komunikacyjnej marki uderzyć w ton patriotyczny. Hasło: kupując polskie produkty, wspierasz rodzimą gospodarkę jest zrozumiałe i naturalne przez wielu klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *